CLUB MATAS' MEDLEMMER STØTTER TRIVSLEN

CLUB MATAS' MEDLEMMER STØTTER TRIVSLEN

Matas støtter GirlTalk med kundeindsamling

 

l GirlTalks arbejde for at stoppe mistrivsel har Matas været strategisk partner i en årrække, og 2023 var tredje gang, at kunder kunne vælge at støtte GirlTalk gennem Club Matas, ved at donere deres point.

 

Gennem årene har Matas' kunder samlet flere hundrede tusinde kroner ind til arbejdet med at hjælpe piger, der har det svært. 

 

Se kampagnen for 2023 indsamlingen på Matas' Instagram her

 

Udover indsamlinger har Matas også produceret en video-brevkasse for forældre i samarbejde med GirlTalk, ligesom de hvert år har støttet med at donere produkter til vores frivillige i julegave.

Strategisk match

 

Matas og GirlTalk udgør et stærkt strategisk match af flere årsager, der hovedsageligt stammer fra den overlappende målgruppe af piger og unge kvinder i Danmark.

 

Både Matas og GirlTalk henvender sig til- og har indsigt i unge kvinders liv og tendenser i dag, og har en fælles klar og strategisk interesse i at fremme selvværd, positive kropsbilleder, selvomsorg og mental trivsel blandt piger og unge kvinder. 

 

Indsamling blandt Matas' kunder styrker GirlTalks økonomiske fundament, og kan give kunderne en ekstra motivation til at støtte sagen, idet de ved, at deres point gør en forskel. Samarbejdet giver adgang til et bredere publikum og skaber øget opmærksomhed og engagement, både omkring missionen og begge parters organisation og brand.

Matas' store medarbejderstab af unge kvinder gør samarbejdet endnu mere relevant, da indsatsen kan medvirke til mere stolthel og tiltrækning af medarbejdere, blandt andet.

I Danmark har vi en kæmpe udfordring med, at alt for mange unge kvinder ikke har det godt med sig selv. Vi har i Matas en kæmpe berøringsflade med stort set alle danske kvinder, og dermed også et ansvar for at sætte fokus på en svær debat, som vedrører en stor del af vores kunder og egne ansatte. Vi kan ikke løse alt ved at støtte GirlTalks utrættelige arbejde, men vi kan forhåbentlig være med til at gøre en forskel
- Klaus Fridorf, Head of Communications og Sustainability, Matas A/S