Pigen der er forelsket i fyren der udnytter hende, 14 år
24. november 2020
Jeg er virkelig bange for, at han kun vil være sammen med mig for at have sex
Hej.
Jeg er en pige på 14 år gammel, og jeg har et dilemma.
Jeg er sygt forelsket i en fyr på 17, som også giver tegn for at han kan lide mig.
Vi har været sammen rigtig mange gange, siden juni faktisk, men vi begynde først at have sex for omkring en måneds tid siden. Han er virkelig sød når vi er sammen, og han komplimenterer mig også. Problemet er det at han kun spørger mig om vi skal være sammen om aftenen, altså sent om aftenen.
Jeg er virkelig bange for at han kun vil være sammen med mig for at have sex, og på den måde udnytter mig på den måde.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre? Skal jeg droppe kontakten med ham, eller skal jeg spørge ham ad, hvordan han føler?
Jeg er bare virkelig forelsket i ham, og tænker på ham 24/7.
Mit spørgsmål er bare, tror I at han udnytter mig? Eller tror I at han faktisk har følelser for mig?
Please help....
Knuz

GirlTalks svar
Kære du
Mange tak for at kontakte os med dit dilemma. Ud fra det du skriver, så lyder det som om, at du oplever at blive udnyttet seksuelt af fyren som du er forelsket i. Jeg har læst det du har skrevet, og forstår at du sætter spørgsmålstegn ved hans motiver. Jeg synes også at det er nogle rigtig fine refleksioner du gør dig. Det er sejt at du skriver herinde, når du bliver i tvivl om at han går over dine grænser. Det er sejt at du tager dig selv og din krop seriøst.
1.     Jeg vil starte med sige, at det er godt og sundt at sætte grænser for sig selv. I har haft sex, men det betyder ikke at det bliver rigtig for dig at have sex hver gang I er sammen. I skal kun have sex når I begge har lyst, da det er en ting I gør sammen. Der er en fin YouTube video, der hedder ”Tea Consent”, der sammenligner dét at sige nej til sex, med dét at sige nej til en kop te. Måske du kan bruge den til noget, her er linket https://www.youtube.com/watch?v=oQbei5JGiT8
2.     Du foreslår selv at tage en snak med ham. Umiddelbart så synes jeg at det er en meget moden og god ting at gøre. Jeg vil anbefale at snakke om det ud fra dit perspektiv, da han måske ikke ser situationen på samme måde som dig. Du kunne sige noget i stil med: ”Det bliver forkert for mig når vi kun mødes sent om aftenen, fordi så kan vi kun have sex og jeg har brug for at vi laver andet end det.” Eller. ”Jeg kan mærke, at jeg er virkelig bange for at du kun vil være sammen med mig for at have sex.” På den måde, så kan han få muligheden for at forstå dine følelser / tanker. Derudover kan han få muligheden for at dele hans egne tanker / følelser omkring jeres forhold. Måske er han ikke bevidst om at du føler dig udnyttet af ham? Måske har han ikke lyst til at udnytte dig? Måske vil han bare udnytte dig? Snakken kan ende mange steder, men jeg tænker at det er vigtigt at afstemme/snakke om hvad der bliver rigtigt for jer begge.
3.     Du foreslår også at droppe kontakten... Jeg ved ikke hvordan det er at være dig i din krop lige nu. Du skriver at du føler dig udnyttet, og hvis du har det sådan, så kan jeg godt forstå at du vil væk. Så hvis du føler at han går over dine grænser og ikke lytter til dig, så synes jeg du skal vurdere om dét vil være det bedste at droppe kontakten?
Jeg håber du kunne bruge dette svar til noget. Ellers er du velkommen til at skrive ind til vores chat, hvor du måske også ville kunne uddybe nogle af dine tanker <3
Tak for at tage dig selv seriøst.
Kærlig hilsen Nina, GirlTalk