KK~Kirstine,
13. november 2020
Jeg har gået på 6-7 skoler og næsten det hele er det samme på alle
Jeg har det rigtig svært psykisk og ligemeget hvor jeg kommer hen/er så føler jeg mig alene, dum og ubetydelig! Har ikke rigtigt så mange venner og har gået på 6-7 skoler og næsten det hele er det samme på alle. Er der noget galt med mig, Burde jeg overhovedet være her lige nu eller er jeg bare i vejen ?

GirlTalks svar
Kære KK-Kirstine
Hvor er jeg glad for du har valgt at skrive her ind til os, for SELVFØLGELIG skal DU være her og du må ALDRIG tro at du bare er i vejen! Jeg er så ked af at høre, at det er den følelse du går rundt med. Det må være rigtigt hårdt og også meget ensomt.
Der er slet ikke noget galt med dig, jeg tror faktisk at det er helt normalt at have den følelse du går med, hvis man som dig har skiftet skole så mange gange. Det må være super svært at være den nye pige hele tiden og det lyder til, at du aldrig rigtig når at komme ordentligt ind i vennegrupperne inden du skal flytte igen. Det er rigtig hårdt at flytte så meget, for så finder man aldrig rigtig sin plads i klassen og man kan derfor nemt komme til at føle sig ensom, som det lyder til du er blevet nu og det er helt naturligt.
Du skriver ikke hvorfor du har flyttet skole så mange gange, men jeg håber for dig, at du ikke behøver at flytte mere, så du kan få lidt mere ro på. Alle har brug for venner og for at være en del af et fællesskab. Men hvis det er svært i skolen, kan du så prøve at finde det et andet sted F.eks. igennem en sport? Har du nogensinde overvejet det? Eller måske går du allerede til en sport?
Hvordan har du det med dine forældre? Kan du tale med dem om hvordan du har det? Så de måske kan hjælpe dig ind i et fællesskab et andet sted end skolen? I nogle byer findes der også pigegrupper, hvor man mødes og hygger sig og taler om alt mellem himmel og jord, kan du prøve at undersøge dette og måske få en af dine forældre til at hjælpe dig eller en lærer?
Du skal også huske, at selvom du føler dig alene, så er du aldrig helt alene. Du kan altid skrive ind til vores chat, som er åben hver aften og tale med dem.
Jeg håber af hele mit hjerte at dette kan hjælpe dig bare lidt og jeg ville ønske at jeg kunne give dig en kæmpe krammer for at vise dig, at du ikke er alene og er du ikke er i vejen!
Kæmpe kæmpe virtuel krammer her fra mig, kærligst Kathrine