Mathilde, 14 år
16. april 2021
Ham, jeg godt kan lide, har en kæreste
Der er denne her dreng som jeg virkelig godt kan lide men han har en anden kæreste men han siger han godt kan lide mig en forvirret pige

GirlTalks svar
Kære Mathilde
Tusind tak for dit brev, og fordi du har lyst til at dele dine tanker med mig <3 Ud fra det du beskriver, kan jeg godt forstå du er en forvirret pige lige nu. Det lyder ikke nemt, at han siger, han godt kan lide dig, men samtidig har en anden kæreste. Det er hverken fair overfor dig eller hans kæreste!
Jeg kan godt nikke genkendende til virkelig godt at kunne lide en dreng, som sender nogle forvirrende signaler. Det kan være en svær situation at være i, fordi man nemt får følelser i klemme og kan blive ked af det. Derfor tror jeg også, det vil være dejligt for dig at få en afklaring, så du kan få mere ro i maven.
Hvis du har mod på det, kan du være ærlig over for ham og fortælle ham, at du rigtig godt kan lide ham. Måske du også kan sige, at det er mærkeligt, han har en kæreste, men samtidig siger at han også godt kan lide dig. På den måde er du tro mod dig selv og får ham til at vælge.
Husk på at du er værdifuld, lige meget hvordan det ender <3 Der findes heldigvis rigtig mange søde drenge derude.
De kærligste hilsener
Frederikke