Anonym,
12. april 2021
Hvordan ved jeg, om jeg tænker på, om jeg måske ikke er pige
Hvordan ved jeg, om jeg tænker på om jeg måske ikke er pige (dreng, intetkønnet eller bare ikke 100% pige) fordi det bare er noget jeg håber på af en eller anden grund, eller om jeg rent faktisk ikke er det? Jeg ved ikke helt om dette er det rette sted at spørge om det, men jeg prøver lige alligevel.

GirlTalks svar
Kære Anonym
Først og fremmest vil jeg sige mange tak for dit brev og din tillid. Hvor er det sejt, at du skriver ind og deler dine tanker og følelser her! Du skriver i dit brev at du er i tvivl om, hvorvidt det er det rette sted at spørge - her hos GirlTalk er der plads til alle, og dig og dine tanker er hjerteligt velkommen <3 Ud fra det du skriver forstår jeg det som, at du har tanker omkring dit køn. Du fortæller bl.a. at du er i tvivl om, hvorvidt dine tanker opstår fordi du "håber at du måske ikke er pige", eller om du "rent faktisk ikke er det". Det er svært for mig at svare på præcist, men jeg kan sagtens forstå hvor svært det må være at have sådanne tanker. Har du nogen tanker selv om, hvorvidt det er noget du håber på eller ønsker?
Da jeg var ung, havde jeg selv spørgsmål og tanker bl.a. omkring mit køn og min seksualitet. For mig hjalp det meget at snakke med nogle veninder og familie omkring mine tanker. Har du nogen omkring dig, som du kan snakke med om dine tanker og følelser? Det kan fx være dine forældre, en god veninde, en lærer, eller en moster.
Jeg kan godt forestille mig, at tankerne og følelserne kan fylde rigtig meget og at det kan være svært. Det er vigtigt for mig at fortælle, at dine tanker ikke er unormale – her i GirlTalk møder vi mange unge, som har tanker omkring deres kønsidentitet :). Er der mon nogle andre du kender, som har tanker omkring deres køn?
Jeg vil også gerne fortælle, at der findes flere internetsider og grupper, hvor man kan finde information omkring køn og kønsidentitet. Der findes også grupper, som man kan være med i, hvor man kan snakke med andre unge, der også har tanker omkring deres køn. Her er nogle links som du kan kigge på, hvis du har lyst:https://lgbtungdom.dk/
Hvis du har lyst til at uddybe og snakke mere om dine tanker, så vil vi rigtig gerne snakke med dig på chatten. Hver aften sidder der rådgivere klar til at lytte til det DU har behov for at snakke om!
Mange knus fra Julia