Maja, 16 år
12. april 2021
Jeg føler ikke, min kæreste viser lige så meget interesse, når vi ikke er sammen
Jeg føler ikke min kæreste viser lige så meget interrese når vi ikke er sammen, altså i hvertfald ikke lige så meget som jeg gør. han ringer aldrig forblive at sige hej eller skriver til mig hvis han keder sig eller et eller andet, og jeg ved ikke om det er fordi han syntes det er irriterende, fordi jeg ved han elsker mig og det siger han også meget men ja føler bare ikke han viser det udover når jeg faktisk er tilstede i virkeligheden:/

GirlTalks svar
Kære Maja
Tak fordi du skriver herind, og tør dele dine tanker og følelser med os!
Så dejligt som det kan være at have en kæreste, så hårdt kan det også være nogle gange. Jeg tror at rigtig mange piger kan genkende det du beskriver, og det er også noget jeg selv har oplevet. Det kan være rigtig svært at føle, at man selv er mere opsøgende end sin kæreste. Personligt kan det gøre at jeg bliver usikker på mig selv. Er det også sådan du kan få det?
Dog er min egen erfaring at piger generelt er bedre til at udtrykke sine følelser end drenge er. Så det kan være, at det også er det som er tilfældet i din situation? Jeg synes dog, at det lyder rigtig skønt, at du ved at han elsker dig, og at han er god til at vise det når I ses.
Jeg ved ikke om du har snakket med ham om hvordan du har det? Men jeg vil i hvert fald råde dig til at snakke med din kæreste om det, så du kan få sat lidt ord på hvordan, hans manglende interesse når I ikke er sammen, påvirker dig. Så kan det være din kæreste kan fortælle hvorfor han ikke skriver og ringer lige så ofte som du gør, og måske bliver han mere opmærksom på det. Hvad tænker du om det?
Hvis du har brug for at snakke videre, så er du altid velkommen på chatten, som har åben hver aften <3.
Knus
Dea, Girltalk