Anonym,
30. april 2021
Jeg føler mig meget alene med alle mine mange tanker
Jeg er 13 år vee ikke hbad jeg skal sige som navn
Jeg føler mig meget alene med alle mine mange tanker, det har jeg fjort i wn lang periode og folk forventer bare meget af mig

GirlTalks svar
Kære du,
Ud fra det du beskriver, lyder det svært at være dig for tiden. Det er aldrig rart at føle sig alene, og derfor er det rigtig sejt, at du skriver det til Girltalk. Tusind tak for det!
Først vil jeg fortælle dig, at mange piger skriver ind til Girltalk, at de føler sig alene med deres tanker. Det kan være en rigtig ubehagelig følelse, da vi alle har brug for at kunne dele vores tanker og følelser med andre. Du skal vide, at du ikke er alene, selvom det måske kan føles sådan <3
Du skriver, at folk forventer meget af dig. Jeg tænker på, om det er dine forældre, der forventer meget af dig, eller måske dine veninder? Lige meget hvad, kan det være svært at føle, at man skal leve op til andres forventninger. Jeg er sikker på, at du gør det bedste, du kan. Husk på at det er nok, og at du er god lige som du er <3
Jeg tænker på, om du vil have mod på at dele dine tanker med nogen? Det kan være en forælder, søskende, lærer, veninde eller en anden vigtig person i dit liv? Ens tanker bliver nemlig ofte lettere at rumme, når man deler dem med andre. Jeg kan forestille mig, at det vil være rart for dig ikke at skulle bære rund på det alene.
Ellers er du meget velkommen til at skrive ind i chatten. Vi vil altid gerne skrive med dig <3
De kærligste hilsener,
Frederikke