Liva, 16 år
29. april 2021
Jeg føler mig meget alene og jeg græder ret tit alene på mit værelse, mine “venner” er sammen uden mig og jeg har det som om at de bare ikk kan lide mig
Mig og min “bff” har altid været der for hindanden men det er som om at hun vælger mig fra?
Hun lavede en story på Instagram hvor hun skrev alle de venner og familie medlemmer hun virkelig satte pris på, alle hendes tætte venner fra klassen var på og hendes venner fra andre skoler var også på listen. Endda nogen fra min familie som hun kender igennem mig var på, men ikke mig jeg ved ikke hvad jeg har gjordt galt!?

GirlTalks svar
Kære Liva
ØV, hvor lyder det bare som om, at det hele er rigtig svært mellem dig og dine venner lige i øjeblikket. Det er altid svært at føle sig udenfor, men jeg synes det er megasejt, at du tør dele dine tanker og følelser med Pigetanker.
Mit bedste råd til dig må være, at selvom det er svært, så skal du fortælle din bff, hvordan du går og har det. Hvis hun virkelig er din allerbedste ven, så vil hun også være rigtig glad for, at du kommer til hende og deler dine tanker med hende. Det er når man har det allersværest, at ens bedste venner er vigtigst …
Det er ikke til at vide, om du har gjort noget galt i din venindes øjne. Det kan også være en helt almindelig forglemmelse, at du ikke var med i den story. Hvis du alligevel føler, at der måske er noget i klemme imellem jer, så kan du i din snak med din bff måske spørge, om du har gjort eller sagt noget, der har gjort hende ked af det eller sur. Det kan være rigtig svært at sige, hvordan man har det, eller spørge om nogen er sure på én - men jeg tror på, at du har modet til det, fordi du allerede ved at sende det her brev har taget første skridt :-)
Jeg håber, du får talt med din bff og får åbnet op for de ting, der er svære. Ofte kan det resultere i, at andre får en bedre forståelse og mere respekt for en, hvis man tør være ærlig og sårbar! Og ellers er chatten altid åben til en snak, hvis du har brug for det.
Krydsede fingre og virtuelle kram fra Nikoline, GirlTalk