Julie, 14 år
12. april 2021
Jeg går i skole med folk, der konstant dømmer og bagtaler hinanden
Jeg er en pige på 14 år jeg går på en overgang med folk der konstant dømmer hinanden og man har aldrig lyst til at komme i skole, man er konstant bange for at blive dømt og gør noget forkert alle bagtaler hinanden og man får af vide fra folk alle mulige steder at der er folk fra Højre og Venstre der har sagt lede ting om ens undseende.

GirlTalks svar
Kære Julie
Mange tak for dit brev til GirlTalk - hvor er det godt at du skriver ind, og deler dine tanker og følelser her! Puha, det lyder godt nok også som en svær skole at gå på. Det må være rigtig hårdt, at være i et miljø, der gør, at man mister lysten til at komme i skole, fordi at man er bange for at blive dømt eller gøre noget forkert. Det lyder bestemt ikke som en rar følelse, og jeg kan sagtens forstå at du føler at det er svært at være i. Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne give dig et kram <3
Jeg husker selv tiden fra folkeskolen, der ofte var fyldt med sladder og fordømmelse. Jeg kan forestille mig, at hvis jeg var dig, så havde jeg haft de samme følelser og tanker, som du fortæller om. Jeg har snakket med flere unge, som synes at det nogle gange kan være en lettelse at få snakket om sine tanker. Har du nogen omkring dig som du har delt dine tanker med?
Hvem ved, det kan være at der er nogle fra din overgang, som også føler at det kan være svært at komme i skole, eller er bange for at blive dømt, og så kan I støtte og tale med hinanden <3 Det kan nemlig ofte være rigtig rart, at vide at man ikke er alene med disse følelser. Det kan også være en søster eller bror, en god lærer, en håndboldtræner, moster eller lignende.
Jeg vil lige nævne, at det er rigtig sejt og godt at du skriver ind her! Det er første skridt til at få snakket om de følelser du har. Hvis du har lyst til at få vendt dine tanker yderligere, så vil vi rigtig gerne snakke med dig på chatten. Hver aften sidder der rådgivere klar til at lytte til dine tanker og følelser <3
Mange knus fra Julia