Sisse, 15 år
30. april 2021
Jeg har en eks, som jeg ikke har givet slip på og nu har jeg fundet en super sød person men...
Jeg har en eks, som jeg ikke har givet slip på og nu har jeg fundet en super sød person men han er 19 og folk siger det er forkert han blev i går min kæreste men vi har stadig ikke mødt hinanden. Jeg er endelig begyndt at ligge min eks til side. Er dette forhold rigtigt eller forkert?

GirlTalks svar
Kære Sisse
Tusind tak fordi du har lyst til at skrive herind og dele dine tanker med mig <3 Det lyder som om, at det er svært at rumme dine følelser for både din eks-kæreste og den her nye fyr. Det tror jeg rigtig mange piger kan genkende, og det kan være så svært at sidde alene med.
Det er virkelig sejt, at du passer på dig selv og prøver at finde ud af om det nye forhold er godt for dig! Du skriver, at andre siger, at det er forkert – hvorfor tror du i virkeligheden de siger det? Jeg tænker, at det måske bare er fordi de også rigtig gerne vil passe på dig <3
Inderst er det dog dig, der bedst kan mærke efter, om det er rigtigt for dig at være kæreste med den her fyr. Det lyder som om, at du er rigtig glad for ham, men samtidig tænker du meget på din eks-kæreste. Det er helt normalt, at det kan tage lang tid at give slip på en ekskæreste, og for mig lyder det lidt som om, at du ikke helt har givet slip endnu. Hvordan kan det være?
Når jeg har svært ved at finde ud af, hvad jeg føler, og hvad der er bedst for mig, hjælper det faktisk nogle gange, at jeg tager en tid for mig selv. Har du brug for det lige nu? Måske kunne det være godt for dig, men også for din nye kæreste. Jeg tænker, at det måske også er svært for ham, hvis han kan mærke, at du ikke helt er klar til det her nye forhold.
Derudover synes jeg, at det kan være nemmere at finde frem til, hvad jeg føler, når jeg snakker med en, jeg er tryg ved. Det kan være en veninde, søster eller en helt tredje. Du er også meget velkommen til at chatte med os her på GirlTalk – vi vil så gerne skrive med dig og være der for dig <3
Knus Katrine