Sofie, 14 år
29. april 2021
Jeg har en tindes til at blive rigtig rød i hovedet og min hud skinner rigtig meget efter jeg har været i skole et par timer.
Jeg er en pige som går i 7. Klasse. Jeg har en tindes til at blive rigtig rød i hovedet og min hud skinner rigtig meget efter jeg har været i skole et par timer. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg føler at jeg er den eneste på min årgang som døjer med det.

GirlTalks svar
Kære Sofie
Det kender jeg alt for godt fra mig selv- så du er ikke alene :-)
Jeg er helt sikker på, at du ikke er den eneste på din årgang, der oplever at være rød og have tendens til fedtet hud. Måske er det bare ikke lige så tydeligt hos dine kammerater, eller måske skjuler de det med makeup eller andet. I din alder er det meget normalt i forbindelse med pubertet og den slags, at opleve fedtet hud, hår og lignende.
Man kan få mange gode cremer og makeup til både rød og fedtet hud. Hvis du søger på internettet har sider som Matas og Apoteket mange gode råd og guides til, hvad man kan bruge af forskellige produkter eller metoder for at mindske de gener, der kan være i forbindelse med både rødmen og skinnende hud.
Jeg håber, du finder en løsninger, der passer til lige netop dine behov og hud. Og husk, det er helt normalt at have det, som du har!
Kærlige kram fra Nikoline, GirlTalk