Ben, 13 år
30. august 2021
Har ekstremt meget lyst til at kysse en eller anden
Hej er en pige på 13 år og har det problem at jeg har ekstremt meget lyste til at kysse en eller anden men jeg har ikke en kæreste og heller ikke en jeg er forelsket i måske har jeg et crush men jeg har næsten lige mødt ham fordi vi går i klasse sammen og vores klasser er lige skiftet skole og er kommet ind i en ny klasse hvor jeg ikke kender nogen men ham her drengen han er bare sød. Men jeg kommer nok ikke til at kysse nogen lige i det næst stykke tid og det gør at jeg begyndte at kysse med min pude og at jeg laver kærlige ting men min lillebror altså ikke sex men jeg busser ham lige som hvis han var lige så gammel som mig. Er det bare en del af det at komme i puberteten

GirlTalks svar
Hej Ben. Tak for at dele dit brev med Pigetanker.
Til at starte med, vil jeg skrive, at det er helt normalt at nå til et punkt, hvor man gerne vil prøve f.eks. at kysse. Du har en alder, hvor det for nogen begynder at være interessant det der med drenge, kærester, kys osv. - du er helt normal :-)
Med hensyn til ham drengen, så vil jeg bare give det noget tid. Hvis I begge to kan lide hinanden, så skal det nok komme! Og nogle gange kræver kærlighed og kærtegn tid. Det er også bedre at vente på den rigtige end bare at prøve en tilfældig. Kys føles altid bedst, når det er med en, man kan lide.
Man må jo altid gerne kysse sine søskende, hvad end de er yngre eller ældre end en selv, SÅ LÆNGE, at de også har lyst til det :-) Man behøver jo ikke kysse på munden, det kan også være i panden eller et dejligt kram. Et kys mellem søskende  vil aldrig blive det samme som et kys mellem kærester f.eks., der er nemlig stor forskel på, hvilke følelser man ligger i kysset, og hvordan kysset foregår. Væbn dig med tålmodighed - du skal nok få dit første kys og blive god til dét!
Hvis du har lyst til at snakke mere om dette emne, så skal du være velkommen til at logge på chatten i aften.
Knus fra Nikoline, GirlTalk