Anonym, 14 år
10. august 2021
Jeg står i en helt vildt underlig situation...
Hej, jeg står i en helt vildt underlig situation. Lige før sommerferien begyndte jeg at snakke en del med den her dreng. Vi flirtede og snakkede sammen alene efter skole osv. Og det endte nok ogs med at jeg fik et crush på ham. Men han snakkede også rigtig meget med en anden pige, så derfor var jeg virkelig i tvivl om han kunne lide hende eller mig, eller ikke nogen af os.
Han går i min klasse, og min klasse har været sammen her i sommerferien et par gange, hvor han også har været med. Der har vi snakket sammen en del også. Men den anden pige har ikke været med, derfor har jeg også synes det var rigtig svært at finde ud af hvad deres forhold til hinanden var. For hvis hun kunne lide ham og han kunne lide hende, så ville jeg selvfølgelig ikke prøve på noget. Nok heller ik hvis hun godt bare kunne lide ham.
Jeg har senere fundet ud af at pigen ihvertfald godt kunne lide ham, og at de har skrevet sindssygt meget sammen hele sommerferien. Har sagt de kunne lide hinanden og ja næsten på en måde været kærester tror jeg. Altså jeg har hørt det fra en veninde der har hørt det fra pigen. Så det er faktisk ikke engang meningen jeg skal vide det. Det har jeg det også lidt svært med for jeg har virkelig lyst til at spørge pigen om nogle ting, men hun ved ikke at jeg ved det.
Men ja en dag stoppede han åbenbart med at svar på hendes besker osv. Som i overhovedet ikke at svare. Og han havde jo sat at han kunne lide hende, så det var jo rimelig tarveligt at gøre. Og jeg er rimelig sikker på at han ikke har en god grund til bare at ignorere hende fuldstændig.
Vi har også holdt et arrangement mere med klassen hvor de begge to kom med. Og han ignorerede hende fuldstændig, mens man kunne se at hun var virkelig ked af det. Hun kunne ihvertfald helt klart godt lide ham.
Jeg har også hørt nogle rygter om at han har gjordt nogle ikke så gode ting og sådan noget. Så ja han ikke ligefrem den perfekte fyr længere, det syntes jeg nemlig han var der lige inden sommerferien.
Nu er problemet bare at jeg stadig har lidt følelser for ham og at han har skrevet til mig et par gange siden. Som om han går videre til mig nu istedet for hende. Og at han så nu bare vil knuse mit hjerte ligesom han gjorde ved hende. Men jeg ved det ik, det har jeg bare på fornemmelsen.
Jeg ved virkelig ik hvad jeg skal gøre. For en del af mig har lyst til at droppe ham totalt, for det han gjorde mod pigen.
En anden del af mig har lyst til at lade ham smage sin egen medicin, og orøve at få ham til at “catch feelings” og så ende med at knuse hans hjerte. Men det også bare virkelig ondt, men ffs han gjorde jo det der mod hende og det knækkede hende fuldstændig.
En tredje del af mig håber på at han faktisk kan lide mig og at han har ændret sig. Og at vi ka vær sammen. Men det er totalt drømmescenarie.
Kan I hjælpe mig?

GirlTalks svar
Kære dig,
Tak fordi du skriver ind <3
Kan godt forstå hvis du er liidt forvirret.. Det med drenge er ikke det altid det nemmeste at finde ud af..!
Du skriver, at du er i tvivl om, om dit crush er vild med en anden pige fra klassen, selvom I også har flirtet og talt en del sammen. Du skriver også, at han ikke taler med den anden pige længere, men skriver til dig. Mon det kan være fordi at han er interesseret i dig i stedet?
Du skriver også, at du er bange for at han bare går videre til dig i stedet for hende, og at du ender bliver såret. Det er svært at basere noget på rygter, og de er ikke altid til at stole på - det er vel fair nok at stoppe med at skrive med en pige, hvis man ikke er interesseret? Men samtidig er det også vigtigt at mærke efter, om du tror han ville behandle dig dårligt eller uværdigt, hvis I fik noget sammen. For du er meget mere værd end det!
Er der mon noget du kan gøre for at finde ud af om rygterne er sande og om han er interesseret i dig? Jeg synes i hvert fald det altid hjælper at få opklaret hvad der er op og ned i sådanne situationer - og så bliver det ofte meget nemmere at være i ❤️
Husk, du altid er velkommen til at skrive ind i chatten, hvis du har behov for at sætte lidt flere ord på tingene. Vi har åben hver aften 🙂
Smil fra Ditte