Laura, 14 år
06. december 2021
Er jeg stadig forelsket, hvis jeg får sommerfugle i maven?
Hej jeg var forelsket i den her dreng, det er jeg så ikke mere da jeg fandt ud af. Han havde kysset med en anden pige til en fest.
Jeg er bare begyndt at lægge mærke til noget, når jeg er i nærheden af ham. Jeg kigger altid efter ham, og når jeg ser ham med andre piger, føler jeg mig jaloux. Får også sommerfugle. Ved ikke om jeg stadig har følelser for ham. Og gider ikke sige det til mine venner, da jeg ved de vil drille mig med det. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Og er får generet til at tale med ham.

GirlTalks svar
Kære dig
Først og fremmest vil jeg sige tusind tak for dit brev, det er super sejt, at du deler dine tanker <3
Det lyder som om du er forvirret over dine følelser for den her dreng, og det kan jeg godt forstå.  Her hos Girltalk skriver vi med mange piger, der har det på samme måde, så du skal vide, at du ikke er alene om at have den slags tanker og følelser <3
Når du beskriver, at du får sommerfugle og føler dig jaloux, når du ser ham med andre piger, kan det godt lyde som om du i hvert fald stadig synes, at han er lidt interessant – og det er helt normalt. Måske du kunne spørge dig selv om disse spørgsmål: Hvordan har du det med, at du måske stadig har følelser for ham? Er det en dårlig ting? Eller føles det meget rart?
Jeg forstår godt, at du ikke har lyst til at sige det til dine venner, hvis du ved, at de vil drille dig med det, men jeg tænker samtidig, at det lyder hårdt at gå med disse tanker og følelser helt for dig selv <3 Har du en ven, du kan fortælle det til uden at dine andre venner får det at vide? Eller kunne du måske tale med dine forældre om det? Jeg ved nemlig, at andre har god erfaring med at dele den slags tanker og følelser med nogle de stoler på :)
Hvis du har lyst til at skrive mere om det, er du velkommen til at skrive til Girltalks chat 😊
En masse kram og positive tanker,
fra Caroline H