Lilly, 12 år
15. december 2021
Vil gerne bruge makeup, men tør ikke spørge om lov
Hej girltalk, jeg har et problem, jeg vil sygt godt begynde at bruge makeup altså bare lidt mascara og dækcreme men jeg tør ikke spørge min mor men jeg kan ligesom ikke bare begynde at bruge det når jeg er 12

GirlTalks svar
Kære Lilly
Mange tak for dit brev. Hvor er det sejt af dig at skrive herind <3
Det er meget almindeligt i den alder du er i, at starte interesse for makeup. Du er absolut ikke den eneste der har det sådan.
Du skal huske på, at din mor engang også har været 12 år gammel, og har haft det på præcis samme måde som du har nu. Så der er intet galt i, at du snakker med din mor om disse ting. Hun ville sagtens kunne forstå dig og sætte sig i dit sted. Det er måske også meget rart, at dele med din mor til en start, så hun eventuelt kan låne dig noget af hendes makeup og derved guide dig bedre.
Måske din mor og du kan finde en fællesvej, og du småt kan starte med at få lov til at gå med makeup for eksempel kun derhjemme eller til specielle begivenheder?
Du skal huske på, at din mor desuden også vil sætte kæmpe pris på, at du deler dine tanker med hende.
Håber du finder ud af det, og husk på du er værdifuld som du er <3
Kærligste hilsner til dig