Pige, 13 år
23. februar 2021
Her under corona er min bedste veninde stoppet med at svare mig
Hejjj med jer:)
Jeg er så ked af det for her under corona er min bedste veninde som jeg lige kalder for Ida. Ida svar mig ikke når jeg ringe eller skriver til hende og jeg føler ikke hun vil mig mere. Hvad skal jeg gøre?
Hilsen pigen på 13 år

GirlTalks svar
Hej pigen på 13 år!
Tusind tak for dit brev, og hvor er det dejligt, at du har mod til at dele dine tanker med os <3
Det er selvfølgelig ikke en sjov situation, du står i med din bedste veninde, og det er helt okay at være ked af det. Ud fra det du skriver, kan jeg godt sætte mig ind i, at du har det som om, hun ikke gider dig mere, når hun ikke svarer.
Alt det her med corona kan være rigtig svært, fordi vi jo pludselig ikke må ret mange ting, så det lyder til, at det er ekstra svært for dig, når Ida ikke svarer, og det er bare rigtigt øv. Men måske kunne det være, at det ville være dejligt at tale med nogle andre veninder om det?
Du kunne måske tænke over, om du har en anden veninde, som du kunne prøve at snakke med? Jeg er sikker på, at hun ville forstå dig, for der er faktisk mange andre piger, der også oplever at være kede af det på grund af en veninde, ligesom dig.
Ellers kunne du måske overveje at skrive til Ida, hvordan du har det, når hun ikke svarer, så hun ved, at du er ked af det? For jeg kan rigtig godt genkende det, du siger, fordi jeg har prøvet noget lignende. Da det skete for mig, skrev jeg til min bedste veninde og fortalte, at jeg var ret ked af nogle ting, og så havde vi en rigtig god snak om det. Måske du kunne invitere Ida over, så I kan snakke, eller måske kunne du skrive et brev til hende, hvor du fortæller, hvordan du har det?
Jeg håber, du vil tænke over, om det kunne være noget, du ville have lyst til at prøve, så du ikke længere behøver at være ked af det, og i stedet kan være glad <3
Mange knus fra Julie