Julia, 12 år
01. februar 2021
Jeg har ikke lyst til at se min far, der var utro mod min mor
Mine forældre blev skilt i september min far var utro ved ikke hvor lang tid men det virker som lang tid har ikke lyst til at se ham synes ikke det er rart. min mor kræft på det tidspunkt hun skal stadig til nogle check jeg vil helst ikke se min far kæreste og det synes min mor heller ikke jeg skal men har desværre kommet til at se hende kunne ikke sige nej til min far.tør ikke at sige det til min mor kan ikke lide at snakke om sådan nogle ting med min mor og far.

GirlTalks svar
Kære Julia
Hvor er det godt at du skriver hertil. Det er en svær situation du er kommet i. Helt sikkert fordi du gerne vil gøre både mor og far glade. Mon du kan tage dig mod til og tale med din far om at du ikke føler dig klar til at se hans kæreste endnu? At du med tiden nok skal lære det, men lige nu, har du brug for lidt pause. Det er en svær situation både med skilsmisse, sygdom og mange nye ting. Det er helt ok at du har brug for at tage det i mindre stykker.
I forhold til din mor, kan du måske sige til hende at du føler dig klemt og har brug for hendes støtte. Det er svært at skulle føle at du skal holde på hemmeligheder.
Kære Julia, vi har åbent hver dag på chatten. Jeg tror det vil være rart for dig at komme ind og snakke med os. Få lettet hjertet og tankerne. Jeg kan godt forstå hvis du synes det er en rigtig svær tid.
Mange tanker herfra.
Knus Anna