Anonym, 14 år
25. februar 2021
Jeg har ikke nogen kæreste, men vil virkelig gerne have en
Jeg er 14 år, jeg har ikke nogen kæreste, men har virkelig lyst til at have én. Jeg er også pan (hvis jeg skal sætte det i en boks), men når jeg forestillet mig selv sammen med nogen er det en dreng. Jeg har vildt meget lyst til at det man gør med sin kæreste, men der er ikke rigtig nogen drenge, der kan lide mig. Nogen, der har det på nogenlunde samme måde?

GirlTalks svar
Kære du
Mange tak fordi du tør at dele dine tanker og bekymringer.
Først vil jeg gerne starte med at sige, at jeg er sikker på, at der er rigtig mange, som går rundt og har det præcis som du har. Jeg tror faktisk de fleste kender følelsen af gerne at ville have en kæreste.
Du skriver at der ikke er nogen drenge, som kan lide dig, men du har ikke skrevet, om der er nogen drenge, som du kan lide? Min erfaring er, at vi ofte har en forestilling om, hvor fantastisk det er at være i et forhold med nogen, som ikke rigtig passer ind i hvordan det i virkeligheden er. Det kan nemlig også være rigtig kompliceret og besværligt.
Du nævner også at du er pan, som er et udtryk for at det er personen og ikke kønnet, som det er det afgørende for dig. Det syntes jeg er virkeligt sejt. Derfor tænker jeg måske at du i stedet for at fokusere på det med at have en kæreste, skal starte med at finde ud af, om der er en bestemt person, som du kan lide og har lyst til at være kærester med?
Jeg har fundet et andet brev fra en anden pige, som har det lidt ligesom dig. Det håber jeg kan give dig lidt tryghed i at vide, at det er nogle helt almindelige tanker, som du slet ikke står alene med: https://girltalk.dk/pigetanker/2021/1/24/relationer-ved-godt-at-jeg-nok-frst-skal-f-en-kreste-nr-jeg-er-forelsket-men-er-bare-bange-for-at-alle-begynde-at-f-krester-og-s-er-jeg-den-eneste-der-ikke-har-en.
Hvis du har lyst til at tale videre, så er chatten åben i aften, hvor vores rådgivere altid gerne vil snakke dig om dine tanker og følelser.
Kærlig hilsen
Hannah