Anna,
01. februar 2021
Jeg vil så gerne snakke med min mor om pubertet
Jeg har det lidt svært med pubertet. Ville SÅ gerne snakke med min mor om det men jeg kan bare ik jeg syntes ik det er sådan pinligt men af en eller anden grund kan jeg bare ikke jeg tror jeg har dagligt udflåd men ved ikke om det er det der er generelt bare mange ting jeg gerne ville snakke med hende om. Jeg er feks. Bange for at få min mens da jeg ik tør sige det til hende har virkelig brug får hjælp

GirlTalks svar
Kære Anna
Tak fordi du tager emnet op. Jeg tror, der er rigtig mange, som har det som dig. Det at dele intime ting med sine forældre tror jeg, der er mange, der har svært ved. Det er lige pludselig en anden grænse, man skal have "brudt" for at tage hul på den slags ting. Jeg tror også, at det kommer an på, hvordan ens forældre har det med det. Nogle forældre vil rigtig gerne tale om alt og dele ud af egne erfaringer, mens andre forældre kan have sværere ved at tale om intime emner som kroppen, menstruation og seksualitet. Ved du, hvordan din mor har det med at tale om den slags ting? For ellers kunne det måske være en mulighed, at du starter med at åbne op for et emne i den lidt "lettere" ende og se, hvordan det går for jer begge? Hvis du fx synes, det er lettere at tale om køb af bh, så kan du starte der - og hvis både du og din mor har det fint med den snak, kan du prøve at bringe "det næste" spørgsmål på banen. På den måde kan du måske føle dig lidt frem. Hvis du har mod på det, er du også meget velkommen til at skrive ind til os på chatten og stille alle de spørgsmål, du har på hjerte. Vi er klar til at tale om det hele, og der er helt sikkert ikke nogen spørgsmål, som vi ikke har fået stillet eller selv har stillet før 🙂
Mange kærlige hilsner
Amalie