Pige, 11 år
24. januar 2021
Er bange for, at alle begynder at få kærester, og så er jeg den eneste, der ikke har en
En pige fra min klasse har lige fået en kæreste som ikke går i vores klasse. Nu hvor hun har fået en kæreste har jeg også lyst til at få en kæreste men er bare ikke forelsket i nogen. Ved godt at jeg nok først skal få en kæreste når jeg er forelsket men er bare bange for at alle begynde at få kærester og så er jeg den eneste der ikke har en!
PS går kun i 5kl.

GirlTalks svar
Kære du
Mange tak for at dele dine tanker og bekymringer.
Jeg tror de fleste mennesker kender til den følelse af at være den eneste der ikke har “en kæreste”, “en uddannelse”, “en iPhone”, “menstruation” eller andet… Jeg synes ikke det er en fed følelse, og jeg tror også at der er mange andre der synes at det kan være svært at stå i den situation. Derfor synes jeg det er sejt at du reagerer på den ubehagelige følelse og skriver ind. Dét med kærester er en stor del af de flestes liv og kan være rigtig kompliceret nogle gange. Jeg synes at du har nogle rigtig fine og naturlige overvejelser, med hensyn til dét at få en kæreste.
Jeg har lige nogle spørgsmål her som du også kan overveje:
1. Har du måske snakket med nogle af dine veninder om disse tanker? Hvordan har de det? Er de forelskede i deres kærester, eller er det også bare for at have en kæreste?
2. Oplever du måske også en frygt for at miste dine veninder? Er de begynder at bruge mere tid med deres kærester end med dig? Hvis ja, er dette noget du ville kunne snakke med dem om?
Jeg er opmærksom på at jeg nu har stillet dig flere spørgsmål, end dem du måske allerede kom med. Men jeg håber at disse spørgsmål kan være til hjælp, da det i sidste ende er dit eget valg om du vil have en kæreste eller ikke. Vi vil dog selvfølgelig rigtig gerne snakke mere med dig, så hvis du har lyst til at skrive ind til vores chat i aften, så er du rigtig velkommen.
Kærlig hilsen Nina, GirlTalk