Mia, 11 år
14. januar 2021
Her i karantænen er jeg kommet til at skrive, at jeg bedre kan lide drengene end pigerne inde på Teams
Hej jeg er en pige som snart fylder tolv. Her i karantæne er jeg kommet til at skrive at jeg bedre kan lide drengene end pigerne inde på teams. Nu er pigerne sure. De har unfollowed mig på insta og de har slette mig på Snapchat. De har sagt ddt til vores lære men nu er jeg med i drengegruppen. Jeg ved ikke hvordan det bliver når vi kommer tilbage i skole. Har i noget jeg kan gøre for at pigerne ikke hader mig?

GirlTalks svar
Kære Mia
Mange tak for at dele dine tanker og oplevelser.
Jeg tror det er de færreste mennesker, der kan lide at føle sig udenfor, derfor kan jeg godt forestille mig, at det må være hårdt at være dig lige nu. Tak fordi du tager dig selv seriøst.
Puha, nettet kan være et ubarmhjertigt sted at kommunikere. Jeg synes, det lyder meget hårdt at blokere dig på insta og slette dig på snapchat. Du skriver, at de har sagt det til jeres lærer, men har du været i kontakt med jeres lærer? Umiddelbart, så tænker jeg at din lærer helt sikkert gerne vil hjælpe dig. Jeg er sikker på, at hun ville kunne tage en snak med nogen eller ændre på nogle grupper, således at du ikke behøver at frygte dét at komme tilbage til skolen. Dét, som du har skrevet til os, giver rigtig god mening, og jeg forstår, at det er nederen at være dig nu. Ville du måske kunne skrive en lignende besked til din lærer?
Jeg håber, at dette svar kunne være til hjælp, men ellers er du velkommen til at skrive ind på chatten i aften. Vi vil rigtig gerne snakke mere med dig <3
Kærlig hilsen Nina, Girltalk