Caroline, 14 år
04. januar 2021
Jeg har haft det værste år 2020
Jeg har haft det værste år 2020. Jeg troede først at det blev godt, da jeg skulle tabe mig og få en ny cykel. Men i Marts fik jeg ondt i knæet og det fortsætte i lang tid og blev ikke bedre og på samme tid var der corona. Jeg følte heller ikke at mine forældre støttede mig så meget gennem hele året. Efter "corona ferien" vendte jeg tilbage til skole og allerede på første dag blev det værre og værre. Gennem tiden blev jeg SÅ ensom (da jeg er den eneste pige i min klasse pga. Jeg går på en specialskole) jeg skændtes også en del med mine forældre og jeg begyndte at se ned på dem, det har jeg aldrig gjordt før og det skræmte mig. Jeg var sur/ked af det/deprimeret hele tiden og jeg følte at jeg havde desperation. Det gik lidt bedre gennem september og oktober, men i november søgte jeg på symptomer på desperation. Jeg fandt ud af at jeg HAVDE desperation gennem sommeren og mine forældre viste godt at jeg ikke var helt glad på det tidspunkt og alligevel gjorde de ikke noget ved det. Jeg var så sur. Tingene er blevet bedre, men skændes stadig med mine forældre og har nu veninde problemer at tænke på...
Tak for at lytte og hvad skal jeg gøre?
(Håber nogen kan relatere)

GirlTalks svar
Kære Caroline
Jeg er helt sikker på, at der sidder andre piger derude, som kan relatere til de ting, du oplever.
Det varmer mit hjerte at læse, at det er blevet bedre med mange af tingene - og de ting, du stadig bokser med er helt naturligt i din alder. Jeg tror faktisk, det er de færreste teenagere, der ikke ind i mellem bliver uvenner med både sine forældre og veninder.
Det er svært for mig at vide, hvad der er det bedste at gøre, da jeg ikke helt konkret ved, hvad det er I bliver uvenner over. Det kan være alt fra at tømme opvaskemaskinen til lektiehjælp og regler om at sove ude eller ift. at drikke alkohol. Fælles for alle emnerne er dog, at jeg vil råde dig til at være ærlig og sætte ord på, hvad skænderierne gør ved dig. Måske ser dine forældre og dine veninder jeres problemer anderledes, og ved slet ikke, hvor ked af det, du bliver. Med ærlighed kommer man længst (er der nogen, der siger) :-)
Kærlige hilsner fra Nikoline, GirlTalk