Ronja, 12 år
30. juli 2021
Jeg kan virkelig godt lide en dreng fra min klasse, men ved ikke om han kan lide mig
Jeg er ved at gå i pupateten
Jeg kan virkelig godt lide en dreng fra min klasse, men ved ikke om han kan lide mig? Altså vi er sidemakkere og snakker sygt godt sammen...?

GirlTalks svar
Kære Ronja. Tusind tak for dine breve.
Du skriver, at du er ved at gå i puberteten - og det er helt normalt i din alder! :-) Det sker for alle på et tidspunkt og varer i 4-6 år. Libresse har lavet et fint lille lynkursus i pubertet, og hvad der sker i kroppen. For der sker mange ting i både krop og sind, når man kommer i puberteten! Den kan du finde lige her: https://www.libresse.dk/myter-fakta/pubertet/pubertet-hormoner-signaler/
Det lyder rigtig dejligt, at der er en dreng fra din klasse, som du kan lide. Endnu dejligere at du hver dag kan være tæt på ham som sidemakker :-) Man kan aldrig rigtig vide med 100 % sikkerhed, om den anden også kan lide én - medmindre man spørger. Der kan være mange små tegn på, at han også kan lide, men det allerbedste ville være at spørge ham. Hvis du er for genert til at spørge ham ansigt-til-ansigt, så kunne du måske skrive ham en SMS eller lave en lille seddel, hvis du har det bedre med dét.
Hvis ikke han har det ligesom dig, så fortvivl ikke. Der skal nok komme en sød dreng en dag, der er lige så vild med dig, som du er med ham. For jeg er sikker på, du er en rigtig dejlig pige!
Held og lykke med både pubertet og forelskelse.
Knus fra Nikoline, GirlTalk