Anonym,
07. juli 2021
Jeg synes, mine lår er så store og tykke
Kære girltalk det irriterer mig virkelig det der med mine lår, jeg syntes de er så store og tykke. Hvilket jeg måske helt inde i godt ved er noget dumt noget, og at jeg slet ikke har store lår. Men alligevel påvirker det mig rigtig meget så jeg håber i har nogle tips og tricks!

GirlTalks svar
Kære du,
Tak fordi du skriver herind – du er megasej <3
Jeg har i mange år haft det ligesom dig med mine egne lår. Og det var faktisk som om, at jo mere jeg fokuserede på dem, jo ”større” følte jeg, at de blev. Måske det er sådan, du også har det? Nu skriver du nemlig selv, at du jo egentlig godt ved, at det er ”noget dumt noget”.
Hvis du har det lidt ligesom jeg har haft det, så sammenligner du dig sikkert også rigtig meget med andre i din omgangskreds eller på de sociale medier. Er det noget du kan genkende? I så fald kan jeg anbefale dig at sortere lidt i de profiler på de sociale medier, som gør dig usikker på din krop (man kan også mute folk uden at unfollowe dem på bl.a. Instagram). Det har også hjulpet mig rigtig meget, at følge flere ”influencers” på de sociale medier, som jeg føler har nogenlunde den samme kropstype som mig. Nu er jeg faktisk blevet taknemmelig for mine store lår. Tror du, at det måske kunne hjælpe dig at gøre noget lignende?
Til sidst vil jeg lige fortælle dig, at der er rigtig mange piger der har det ligesom dig, som skriver ind. Både med deres lår, men også andre ting ved deres kroppe, som de er usikre på. Det er helt normalt at være usikker på en kropsdel, men jeg er helt sikker på, at du er lige som du skal være.
Hvis du kunne tænke dig at tale mere om det og eventuelt uddybe din usikkerhed, er du meget velkommen til at skrive til os på vores chat. Jeg synes det er fedt, at du egentlig godt ved, at ”det er noget dumt noget”, for du fortjener at være glad for dig selv og nyde dit liv.
Knus Rebekka