Pige, 12 år
23. juni 2021
Jeg er virkelig forelsket i min venindes kæreste
Jeg har et meget stort problem, der er ham her drengen som jeg rigtig godt kan lide men problemet er min bedste veninde er kærester med ham. Jeg ville ikke ødelægge noget mellem dem, jeg er virkelig virkelig forelsket i ham. Jeg bliver nød til at være lidt ond mod ham, for min veninde er begyndt at få lidt mistanke om det. Jeg tør ikke snakke med nogen om det for jeg er bange for de ved et uheld komme til at sige det videre. Hver morgen når jeg skal i skole møder jeg ham og han smiler altid til mig og han har seriøst noget at det flotteste smil nogensinde. Han er også bare så sød mod mig så jeg har altid ondt i maven over jeg føler jeg skal være lidt ond for det har jeg slet ikke lyst til.
Hvad skal jeg gøre?
Hilsen den meget forelsket pige

GirlTalks svar
Kære pige <3
Hvor er det modigt, at du skriver ind til mig om dine tanker. Jeg kan godt forstå, at det er store følelser at gå rundt med i sin krop, og at det måske virker lidt ‘forbudt’ at være forelsket, når nu din veninde er kærester med ham drengen.
Når man er virkelig virkelig forelsket, lægger man også mærke til de små ting; som du skriver med hans smil, og at han er sød mod dig. Det må være hårdt at gå at føle, at du skal være lidt ond mod ham, fordi du er bange for, at din veninde er ved at få mistanke om det - du kan måske tænke på, om det faktisk er en mistanke, eller om det er noget, som du måske forestiller dig, fordi du selv ved, hvordan du har det. Når du selv skriver, at du får ondt i maven over, at du skal være ond mod ham, kan du måske også overveje, om det er det værd at være ond mod ham, eller om du måske skal prøve at være sød mod ham?
Jeg kan også godt forstå, at du ikke vil ødelægge noget mellem din veninde og ham drengen - og jeg tænker også, at det er vigtigt, at du ikke mister din veninde, men også at det er vigtigt at være tro mod sig selv. Det kan derfor være, at det ville være en god idé at dele dine tanker og følelser med en veninde, der måske hverken kender din bedsteveninde eller ham drengen? På den måde kan det måske være lidt mere trygt for dig i forhold til dine tanker om, hvis det bliver sagt videre. Det kan også være, at du kan snakke med din mor om det? Det kan måske virke grænseoverskridende for dig, men husk at din mor også har prøvet at være 12 år gammel - og at hun måske har stået med lignende følelser på et tidspunkt, eller at hun kender en, der har, og på den måde kan hjælpe dig med dine tanker om det hele?
Ellers kan du måske prøve at lede dine tanker hen med noget andet, for selvom jeg ved, det kan være svært, er det måske nemmere i forhold til det med ikke at ødelægge noget mellem din veninde og ham drengen, nu de er kærester? Jeg tænker, at hvis i skal være kærester, så bliver i det på et tidspunkt, hvis din veninde og ham drengen ikke er kærester mere, og ellers er jeg sikker på, at du finder en anden kæreste, der er sød og med et flot smil.
Hvis ikke du føler, at det kan være løsninger, skal du huske, at du også ALTID kan skrive ind på vores chat - og så kan vi skrive sammen om dine overvejelser <3 og husk på at det også er helt okay ikke at have en kæreste - så lover jeg dig, at alt falder på plads på den mest naturlige måde, selvom det er nogle store følelser at gå med, når man er dig; du er ikke alene <3
Knus fra,
Emilie, Girltalk