Line, 14 år
11. maj 2021
Der går en dreng i min klasse, som jeg synes er virkelig sød
Hej jeg er en pige på 14år, der går en dreng i min klasse som jeg synes er sød. Altså virkelig sød, jeg ved ikke om det bare er mig men han griner og smiler tit til mig og siger nogen sjove ting. Burde jeg gøre noget ved det?eller bare lade det være?

GirlTalks svar
Kære Line
Tusind tak fordi du har skrevet ind til os – det er så dejligt, at du har lyst til at dele dine tanker. Det lyder som om, at du har mødt en sød fyr, og at du er begyndt at få nogle følelser for ham. Det er bare så skønt, og hvor er det sejt, at du tør være åben omkring dine følelser <3
Jeg fornemmer også, at du egentlig føler, at han også er ret vild med dig, fordi han griner og smiler til dig. Jeg kan virkelig godt genkende de sommerfugle, man får i maven, når man går og prøver at finde ud af, om det kun er en selv, der er blevet lidt forelsket. Det kan være så svært at finde ud af!
Du spørger, om du bør gøre noget ved det, og det vil jeg faktisk spørge dig om: Har du lyst til at gøre noget ved det? Hvis du har det, synes jeg bare, at du skal springe ud i det! Det kan jo være, at han også går og tænker på, hvor dejlig du er, og håber, at du giver ham et hint om, at du faktisk også er interesseret i ham <3
Hvis du faktisk derimod kan mærke, at du ikke har lyst til, at der skal ske noget mellem jer, skal du bare vide, at det også er helt okay! Nogle gange kan man godt blive lun på en fyr, men ikke have lyst til at der skal ske mere lige nu, og det tror jeg, at mange kan genkende. Du har i hvert fald helt selv lov til at bestemme, om du har lyst til, at der skal ske noget – og du skal ikke bare gøre det, fordi du tror, at han forventer det.
Hvis du har svært ved at finde frem til, hvad du har mest lyst til, kan du måske snakke med en veninde om det? Jeg føler ofte, at mine veninder er gode til at se på mig, hvad jeg egentlig har lyst til. Ellers er du også altid velkommen til at skrive til os på vores chat – vi vil så gerne skrive med dig og være der for dig <3 Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med det, og jeg hepper på dig!
De største knusere fra Katrine