Offy, 11 år
03. maj 2021
Flere forskellige slags bedste veninder
Hej
Jeg er en pige som har fire bedste venner, men for lidt tid siden sagde min ene bedste ven at hun ikke havde nogen bff selvom vi var bff og min anden er begyndt at hænge ud sammen med en side irriterende pige i min klasse, min tredje bedste ven hun flirter med min eks, og min fjerde bedste ven hader drenge og jeg kan aldrig tale med hende om drenge uden hun siger de er idioter.

GirlTalks svar
Kære Offy
Mange tak for dit brev.
Hvor er det dog skønt for dig, at du har så mange veninder, som du betragter som dine bedste veninder.
Det lyder til at i er nogle forskellige slags piger, som har forskellige ting som i går op i. Det er da så godt! Det er rigtig dejligt og vigtigt at man ikke behøver at være enige om alt eller helt ens.
I forhold til det du skriver, med at din ene veninde havde sagt at hun ikke har nogen bff, har du så overvejet at spørge hende til det? Eller at fortælle hende, at du betragter hende, som en af dine bedste veninder?
Jeg har selv flere rigtig gode veninder, men jeg omtaler ingen af dem som min bedste veninde, måske hun også er sådan?
I forhold til de andre piger, så skriver du, at den ene flirter med din eks kæreste og at den anden hader drenge. Hvad tænker du om det, og har du snakket med dem om det?
Hvis du har lyst til at snakke yderligere, så er du altid velkommen til at skrive i chatten.
Kærlig hilsen Mette