Emma, 12 år
25. maj 2021
Hvordan mærkes gode eller dårlige sommerfugle?
Nogen gange har jeg det svært med at finde ud af om jeg har gode eller dårlige “sommerfugle i maven” for har den anden dag var der en dreng der ville være k men være gang jeg snakkede om det eller han gjorde så fik jeg sådan “ondt”/“sommerfugle” i maven og kunne overhovedet ikke tænke på andet og ville ik snakke med min mor eller far eller nogen fra min klasse.

GirlTalks svar
Hej Emma,
Det er så modigt, at du skriver ind, og hvor er du god til at sætte ord på dine overvejelser <3 jeg kan sagtens forstå, at det kan være svært at finde ud af, om det, du har, er gode eller dårlige sommerfugle.
Det kan være svært for mig at svare på, om du er glad for ham drengen, der har spurgt, om i skal være k - måske du kan tænke lidt over, om du kan lide ham? Eller om du godt kan lide at snakke med ham? Du skal i hvert fald ikke gøre noget, som mærkes helt forkert i maven. Jeg tænker, at de gode sommerfugle mærkes som, at man glæder sig til at se ham drengen, og at man synes, han er sjov og sød og sådan - har du det sådan med ham?
Det er bare så godt, at du skriver herind til mig, når du ikke har lyst til at snakke med dine forældre eller nogen fra din klasse om det - men hvorfor kan det være, at du ikke har lyst til det? Jeg er sikker på, at din mor eller at dine veninder vil være forstående, hvis du spørger dem til råds. Det kan nemlig være svært at finde ud af, hvordan man har det, så måske de har prøvet noget lignende?
Du er i hvert fald slet ikke den eneste, der har skrevet ind om drenge og sommerfugle før <3 hvis du stadig ikke har lyst til at snakke med dine forældre eller dine veninder om det, kan det være, at der er nogle andre Pigetanker, du kan spejle dig i, og som kan hjælpe dig til at finde ud af, hvordan du føler - og ellers er du velkommen til at skrive ind på chatten! Du er i hvert fald ikke alene om dine overvejelser <3
Knus fra,
Emilie, Girltalk