Lina, 16 år
03. maj 2021
Jeg afviste ham, fordi jeg ikke var klar - og måske en smule bange
Jeg ved han engang rigitg godt kunne lide mig, men jeg afviste ham som ven. Jeg var bare ikke klar. Og måske en smule bange.
Men nu har han slået op med sin nye kæreste, og vi er begyndt at snakke igen. Men jeg ved ikke om han stadig kan lide mig. Eller om jeg sådan rigitg kan lide lide ham.

GirlTalks svar
Kære Lina
Det lyder som om, du er blevet godt og grundigt forvirret :-) Det er nogle gange dét, som kærlighed og følelser gør ved os. Du skriver, at du ikke rigtig ved, om han kan lide dig - og om du kan lide ham.
Måske er det netop det rette tidspunkt for at finde ud af det? Du fortæller, at han tidligere har vist interesse, men at du dengang var helt sikker på, at du ikke var klar. Hvis ikke du har den følelse nu, så kunne det måske tyde på, at du ER klar? Og HAR lyst til at finde ud af, om du kunne blive mere imellem jer?
I er stadig unge og har derfor ikke travlt. Hvis jeg var dig, så ville jeg lægge kortene på bordet og fortælle ham, at du ikke helt ved, hvad du skal synes om det hele - men at du er klar på at udforske det sammen med ham og lade tiden vise, om kærligheden får lov at blomstre, eller om I skal forblive venner.
Knus fra Nikoline