Ingen13,
18. maj 2021
Jeg er bange for at miste min bedsteveninde, fordi vi næste år skal deles op
Hej. Jeg er ved at blive bange for at miste min bedsteveninde, fordi vi næste år skal deles op

GirlTalks svar
Kære Ingen13,
Tak fordi at du har skrevet til mig og deler dine tanker med mig <3
Ud fra det du skriver, fornemmer jeg at du er meget glad for det venskab I har og for din veninde. Du skriver ikke, hvordan det er I skal deles op næste år – men tænker at det måske kan handle om, at I ikke vil se hinanden så ofte som I måske er vant til på nuværende tidspunkt. Har jeg ret i det?
Et stærkt venskab kan holde til rigtig mange udfordringer, og kan netop også overleve og overkomme disse udfordringer. Det faktum at I bliver delt kan blive en udfordring for jer, men samtidig kan det indbyde til, at jeres venskab kan udvikle sig. I skal i fællesskab også fokusere på at udvikle nye metoder for hvordan I holder kontakten til hinanden – og her er sociale medier og elektronikkens udvikling en kæmpe gave. Sørg for at tale sammen regelmæssigt, gør brug af telefonopkald og Facetime, og lav aftaler som i putter I jeres kalender – det vil sikre jer at I har nogle aftaler, som I overholder og holder fast i.
Jeg håber at jeres venskab holder ved – tætte venskaber med ens bedste veninde er det mest fantastiske i verden – jeg tror på jer og jeres venskab.
Husk at du altid er velkommen til at tage kontakt til Girltalk igen, hvis du har brug for at tale mere om det, eller hvis du skulle have andet på hjertet. Vores chat- og smsrådgivning har åbent hver aften fra kl. 18.30-22.30.
De allerstørste kærlige hilsner fra Linda