Emilie, 15 år
03. maj 2021
Jeg er begyndt at tænke, at han kun er sammen med mig for sex
Hey
Mig og min kæreste har været sammen i 4 måneder snart, men er begyndt og tænke, at han kun er sammen med mig for sex. Jeg har prøvet at vi ikke hade sex i 3 uger, men vi er stadig nøgne. Er han bare sammen med mig for min krop?

GirlTalks svar
Kære Emilie
Tusind tak for dit brev og fordi du tør at dele dine tanker med os!
Du skriver, at du har fået en kæreste for 4 måneder siden, og hvor er det skønt! Jeg kan dog også fornemme, at du er begyndt at tvivle på jeres forhold, hvilket er helt normalt. Du skriver, at du tror, at han kun er sammen med dig for sex – hvordan kan det være, at du har fået de tanker?
Hvis det er fordi, at han har gjort eller sagt noget, der har fået dig til at tænke de her tanker, er det måske en ide at snakke med ham om det. Jeg tænker, at det er vigtigt, at du sætter ord på dine følelser overfor ham. På den måde kan han få en mulighed for at lave om på de ting, som gør dig ked af det og vise dig, at han er sammen med dig af alle mulige andre gode grunde <3
Det er virkelig sejt, at du tænker over at passe på dig selv og din krop, og du skal vide, at uanset hvad, må du altid sætte grænser for, hvad du har lyst til at være med til. Du er så meget mere en bare en krop – du er så værdifuld og helt unik <3 Hvis du føler, at din kæreste ikke kan se det, skal du måske overveje, om han har fortjent hele dig.
De kærligste hilsener
Katrine