Anonym, 16 år
11. maj 2021
Jeg er en pige på 16 år, der er blevet forelsket i en dreng på omkring 30 år
Hej jeg er en pige på 16 år. Jeg er blevet forelsket i en dreng på omkring 29/30 år. Hvad skal jeg gør?

GirlTalks svar
Kære du
Mange tak fordi du har skrevet ind til os – det er jeg så glad for! Det lyder som om, at du sidder med nogle følelser for en fyr, som du ikke helt ved, hvad du skal stille op med, og du skal bare vide, at det er helt normalt og noget som de fleste kan genkende.
Det er så dejligt, at du er blevet forelsket og går med de her søde tanker og følelser, men jeg kan også godt se, at det kan være rigtig hårdt, når du ikke ved, hvad du skal gøre af dem. Du skriver hans alder, og jeg tænker derfor på, om det er aldersforskellen mellem jer, som er årsagen til, at du ikke helt ved, om du skal handle på dine følelser?
Hvis det er det, skal du måske overveje, hvorfor aldersforskellen har en betydning for dig, og om den overhovedet har det? Jeg tænker også, at det må være svært for dig at gå med de her følelser alene – kunne du dele det med en veninde? Når jeg har svært ved at finde ud af, hvad jeg skal stille op med mine følelser, synes jeg at det kan være så rart at tale med nogen om det – både for at lufte mine tanker, men også nogle gange for at få råd fra en, som jeg ved, holder af mig og gerne vil passe på mig. Hvis du synes, at det er svært at snakke om dine følelser med en som allerede kender dig, er du også meget velkommen til at skrive til os på vores chat. Vi vil meget gerne være der for dig! <3
De kærligste hilsner
Katrine