Andrea, 12 år
04. maj 2021
Jeg er kommet i specialklasse og læreren har kaldt mig dum
Hej jeg går i specialklasse og jeg har det svært med lærer så der for kom jeg i den klasse og det har ikke hjulpet noget som helst og der er en lærer i min klasse som der hele tiden er ond mod mig og jeg ved ikke hvad det er jeg skal gøre eller hvad jeg har gjort mod hende og og hun kalde mig dum fordi jeg ikke hadet lyst til at lave matematik

GirlTalks svar
Kære Andrea
Tak fordi du skriver ind og fortæller mig om din situation <3 Det kan være svært at dele sine tanker og de ting der er svære, så det er sejt du deler det.
Øv, at du ikke føler det har hjulpet at komme i specialklasse. Det lyder til at du er blevet flyttet hen i klassen, netop for at du skulle få det bedre med at gå i skole, og så er det jo ikke fedt at det ikke er det du oplever. Det skulle jo gerne være sådan, at du har det godt med at være i skole og at du har lyst til at lære og har lyst til at lave noget. Det lyder ikke rart at du ikke har det godt med hende læreren. Det kan være svært ikke at føle sig forstået, og det er aldrig rart at blive kaldt dum. Det kan godt tage lidt tid at falde til i en ny klasse, og vænne sig til den måde tingene fungerer på, og de nye klassekammerater. Men uanset hvad, så er det ikke okay at din lærer kalder dig dum. Jeg tænker det måske kunne være en god ide at få talt med nogen om dine oplevelser med læreren. Måske du har en anden kontaktperson på skolen? En anden lærer du er tryg ved? Eller måske du kan fortælle dine forældre om det, så de kan tale med skolen eller læreren om det, så det ikke gentager sig? Skulle du have flere spørgsmål eller noget andet du har brug for at snakke om er du altid velkommen til at logge på chatten, hvor vi sidder klar til at skrive med dig <3
Kærlig hilsen Cecilie, Girltalk