Cecilie, 12 år
11. maj 2021
Jeg er mega dårlig til det der med tætte venner, som deler alt
Jeg har en vindene som siger jeg er hendes bedste ven hun er også min men problemet er at jeg er mega dårlig til det der med tætte venner som deler alt, jeg hader når man hænger op og ned af hinanden. Og hun forventer at jeg skal være sammen med hende hele tiden så jeg når aldrig at være sammen med andre end hende.

GirlTalks svar
Kære Cecilie,
Tusind tak fordi du skriver ind til os! Så sejt du tør og har lyst til at dele dine tanker her ❤️
Jeg vil lige starte ud med at rose dig :) for det lyder for mig som om, at du kender dig selv rigtig godt, når du skriver, at du kan have svært ved at have tætte venner. Det er en rigtig god egenskab at kende sig selv og have evnen til at lytte til sig selv!
Det lyder som en svær situation du står i og jeg kan forestille mig, at du føler dig frustreret over, at du ikke når at være sammen med dine andre venner. Du skal vide, at du ikke er alene om at have disse tanker om venskaber. Jeg tror det er et problem, som mange andre unge piger på din alder også kan spejle sig i ❤️
Kunne det tænkes, at du kan snakke med din bedsteven om hendes forventning om, at I skal være sammen hele tiden? Måske hun vil stille mindre krav til at være sammen med dig hele tiden, hvis hun vidste hvordan du havde det?
Jeg håber, at du får snakket med hende og jeg sender en masse gode tanker din vej!
Husk, at du altid kan skrive ind på chatten, hvis du får brug for at snakke mere om dette eller noget helt andet :)
Mange kærlige hilsner
Julia