Anonym, 11 år
14. maj 2021
Jeg føler mig ikke tilpas i min klasse
Hej jeg føler mig ikke tilpas i min klasse jeg føler mig udenfor og forkert fordi at jeg er for tynd og mange af de andre er lidt overvægtige og blandt pigerne er jeg en af dem er er tyndest og jeg ved ikke hvad de andre synes om mig

GirlTalks svar
Kære du
Tusind tak for at dele dine tanker med mig. Du er modig!
Jeg er ked af at høre, at du ikke føler dig tilpas i din klasse. Det lyder svært, hvis du føler dig udenfor og forkert. Jeg får helt lyst til at give dig et kram lige nu og fortælle dig, at du værdifuld lige som du er <3
Du skal vide, at mange piger skriver indtil Girltalk, at de føler sig forkerte eller udenfor. Du er altså slet ikke alene!
Du skriver, at du føler dig forkert, fordi du er tynd, og de andre er lidt overvægtige. Jeg kan godt selv huske fra da jeg var yngre, at det kunne være svært, hvis ens krop ikke lignede de andres. I din alder sker der nemlig rigtig meget med kroppen, og man udvikler sig på forskellige måder. Jeg kan forestille mig, at de andre piger i din klasse måske går med samme tanker som dig. Ofte kan man nemlig selv føle sig forkert, selvom andre synes man lige, som man skal være. Husk på at alle kroppe er forskellige, og det er helt okay <3
Jeg tænker, at det må være svært for dig at gå med de her følelser alene. Har du fortalt nogen om dem? F.eks. dine forældre eller måske din lærer? Det hjælper ofte mig, hvis jeg har det svært. Så er det rart at få et godt råd fra en, som holder af mig.
Ellers er du meget velkommen til at skrive ind i chatten. Vi vil altid gerne lytte til, hvordan det er at være dig <3
De kærligste hilsener,
Frederikke