Caroline, 13 år
04. maj 2021
Jeg har fortalt en fyr om mine følelser, men han svarede bare OK
Hej. Der er denne dreng ved navn Victor. Han behandler mig ikke ligesom de andre piger. Han driller mig, han ringer til mig, han kigger på mig i klassen, han er opmærksom når jeg taler, han skubber til mig og i det hele taget er han om mig hele tiden. Han er min bedste ven men jeg har fået følelser for ham. Alle vidste det. En dag skrev min veninde det på sin ms. Jeg skrev til ham og fortalte om mine følelser. Han svarede "Ok". Det var som om der ikke var sket noget dagen efter. Og jeg kan stadig lide ham... Hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære Caroline
Først vil jeg fortælle dig, at det er super sejt du skriver ind, nu hvor du står i en situation, du ikke lige ved hvordan du skal håndtere. Og så vil jeg rigtig gerne rose dig for dit mod <3 Jeg synes du er rigtig modig, at du skriver til Victor at du har følelser for ham. Det er ikke altid let at skulle fortælle en anden om sine følelser, men det er rigtig sejt at du har gjort det. Men jeg kan også godt forstå, at du bliver lidt forvirret over hans korte svar og ikke kan regne ud hvordan han egentlig har det med dig. Du skriver at Victor har det med at drille dig, skubbe til dig og generelt er meget opmærksom på dig. Nu kender jeg ikke Victor, så det er svært for mig at vide hvorfor han opfører sig som han gør. Måske han er genert, og det er hans måde at vise dig at han godt kan lide dig? Det kan også være han gerne vil nøjes med at være venner? Det er kun ham der ved det. Så hvis du har mod på det, kunne det være du skal spørge ham? Skrive til ham at du er blevet lidt forvirret over hans korte svar og hans reaktion på dine følelser og at du gerne vil høre hvordan han har det med dig? Uanset hvordan Victor reagerer på det, så har du været ærlig omkring hvordan du har det med ham, og det er rigtig sejt.
Kærlig hilsen Cecilie, Girltalk