Maja, 13 år
04. maj 2021
Jeg savner nogen at være sammen med efter skole
Jeg kan ikke få veninder, har en bedste veninde men ellers kun drenge venner. Min bedste veninde "sofie" har heller ingen, eller næsten ingen veninder. Jeg ser ikke nogen efter skole andet end Sofie og laver ikke andet end at se serier. Jeg vil gerne skrive, ringe eller være sammen med nogen efter skole, men ved ikke hvem.

GirlTalks svar
Kære Maja <3
Sejt at du skriver ind :) hvor er du god til at sætte ord på dine tanker. Først og fremmest er jeg helt sikker på, at du sagtens kan få venner - måske det handler om at turde at spørge nogen, eller at finde nogen, som du føler, at du kan blive venner med?
Jeg kan godt forstå, du føler, at det er vigtigt at have veninder, som man kan skrive med, ringe med og være sammen med. Hvor er det dejligt, at du har Sofie som bedsteveninde - der er mange, som ikke har en bedsteveninde, så det er du virkelig heldig med :) Hvis du gerne vil have nogle veninder udover Sofie at ringe, skrive eller være sammen med, kunne du måske prøve at spørge nogen fra din klasse? Ellers går du måske til en fritidsaktivitet?
Måske det bliver nemmere for dig at spørge nogle, om i skal ses, hvis du ved, hvad du godt kunne tænke at lave med dem? I kunne måske bage en kage, gå en tur eller spille et spil?
I din alder kan det være svært at få nye veninder, men det kommer helt naturligt, når du bliver ældre :) jeg er helt sikker på, at du nok skal få nogle gode veninder <3
De kærligste hilsener fra Emilie, GirlTalk