Frederikke, 12 år
25. marts 2021
Jeg bor på opholdssted og nu skal min kæreste flyttes og så kan vi ikke ses
Jeg bor på opholdssted og der har vi to sider alså en for de store og en for de små jeg er hos de små men min kæreste flytter over på den anden side og så må vi ikke ses

GirlTalks svar
Kære Frederikke
Tusind tak for din besked, hvor er jeg glad for at du har skrevet til mig og for at du deler dine tanker med mig <3
Ud fra det du skriver, fornemmer jeg at du er rigtig ked af at din kæreste flytter over på den anden side, fordi det betyder at I ikke må se hinanden mere.
Jeg tænker at det må være dejligt at have en kæreste man kan ses med, og tilbringe tid med. Og derfor kan jeg virkelig godt forstå, at det går dig rigtig meget på, at I ikke vil kunne se hinanden mere når han flytter. Det må ikke være en særlig fed situation at være i.
Jeg ved ikke hvilket opholdssted det er du bor på, men jeg kan forestille mig at de har disse regler om ikke at blande den ene side med den anden side, af en grund. Her bliver jeg dog nysgerrig på, om du har talt med en voksen på dit opholdssted om disse regler. Måske har du spurgt dem om hvorfor I ikke må se hinanden når han flytter? Måske har du endda spurgt dem om, om I kan finde en løsning, så du og din kæreste stadig kan få lov til at se hinanden, selvom han er flyttet? Hvis ikke du har gjort dette, vil mit forslag til dig være, måske at prøve tale med en voksen på dit opholdssted, om netop disse ting.
Jeg vil til slut sige til dig, at jeg føler med dig, og jeg sådan håber på at du og din kæreste stadig kan få lov til at se hinanden, når han en gang er flyttet over til den anden side. Hvor ville det være dejligt for jer.
Hvis du har brug for at snakke videre, er du altid velkommen til at skrive ind til Girltalks chat eller SMS.
De kærligste hilsner
Linda