Anna, 11 år
16. marts 2021
Jeg er lidt misundelig på min veninde, der har mens og bruger BH
Jeg har det vildt svært, min veninde som jeg har kendt siden vi gik i dagpleje er virkelig udviklet hun bruger bh har mens og stor bryster. Jeg er lidt misundelig ved ikke hvorfor hvad kan jeg lige gøre ved det. Er selv flad som en dør.

GirlTalks svar
Kære Anna
Lad mig lige starte med at sige, at du er så modig og sej, at du skriver herind til os <3
Jeg er ked af at høre, at du har det så svært. Vi hører meget fra piger, der står i samme situation som dig - så det er helt normalt at have de tanker og følelser, som du har.
Måske du kan tænke på, at du nok skal få din menstruation og få bryster, så du kan bruge bh, en dag - og at det ikke nødvendigvis er bedre at være udviklet. Vi ser allesammen forskellige ud, og der er slet ingenting galt med at se ud netop som du. Kroppe udvikler sig nemlig forskelligt, så både dig og din veninde er lige, som I skal være.
Da jeg var 11 år gammel, havde jeg ikke fået menstruation endnu, og jeg havde heller ikke nogen bryster. Måske der er andre i din klasse, som heller ikke har fået bryster endnu? Du kan også prøve at læse de andre breve, der handler om “kroppen”, for måske du kan spejle dig lidt i nogle af de andre pigers tanker?
Hvis du har mod på det, kan du måske prøve at tale med en veninde eller din mor om det? Hvis ikke, sidder der en masse søde piger klar på chatten hver aften, som du altid kan skrive ind til.
Husk på, at du er lige som du skal være <3
Kærlige knus fra Sofie, GirlTalk