Xxx, 14 år
19. marts 2021
Jeg vejer mig 6-10 gange om dagen og vågner også nogle gange op om natten for at veje mig
Jeg har det virkelig ikke godt med min krop, jeg er hele tiden sulten, da jeg ikke spiser andet end frugt, grøntsager og æggehvider. Mine forældre arbejder altid til sent så jeg styrer selv min mad. Jeg vejer mig 6-10 gange om dagen og vågner også nogle gange op om natten for at veje mig. Jeg måler min talje, lår, arme og bryst 1-2 gange om ugen. Jeg tæller alle min kalorier og prøver at spise under 500 kalorier om dagen. Når jeg går på toilettet har jeg lyst til at kaste op. Mit hoved siger at jeg hele tiden skal ud at løbe. Jeg er bange for mine egne tanker og hvad de for mig til at gører. HJÆLP! (Jeg tør ikke sige det til nogen!)

GirlTalks svar
Kære Xxx 14
Jeg vil gerne takke dig for at dele dine tanker og oplevelser med os <3
Hvor er det bare sejt at du rækker ud til os, det kræver meget mod! Du fortæller at du er bange for dine tanker og hvad de for dig til at gøre.. Nu ved jeg ikke hvordan det er at være dig i din krop, men hvis jeg oplevede noget lignende det du beskriver, da forestiller jeg mig at jeg ville være udmattet, sulten og fortvivlet… Vi vil rigtig gerne snakke mere med dig, sådan at vi kan høre om flere af dine tanker og hvad der måske ligger bag dine spiserutiner. Vil du måske have mod på at logge på chatten i aften og fortælle os mere om dig?
Du skal vide at du ikke er alene og at vi ofte taler med piger som beskriver lignende tanker og følelser. Hvis du har lyst til at læse nogle af deres breve, da ville du kunne se dette link: https://girltalk.dk/pigetanker/2021/2/1/krop-jeg-hader-mig-selv-nogle-gange-det-gik-ellers-godt-med-kun-at-spise-2-mltider-om-dagen-og-jeg-har-tabt-mig-fra-50-kilo-til-467-men-jeg-har-virkelig-ikke-meget-selvkontrol
Jeg vil endnu en gang slutte af med at takke for din ærlighed og mod. Når man deler dine mørke tanker, så bliver de ofte lidt lettere at bære. Hvis du har mod på at dele disse tanker med en lærer, en læge eller andre som du stoler på, så vil jeg klart anbefale det, da jeg forestiller mig at det må være ubehageligt at gå med selv.
Husk at vi altid er der for dig, og at du ikke er alene.
Knus fra Nina, GirlTalk <3