Anna, 11 år
20. marts 2021
Min kæreste har sendt et nude, men jeg ved ikke, om jeg er klar til at sende et
Jeg er 11 år gammel, jeg har en kæreste på 12. Han har sendt mig et nude og spurgt om jeg ik ogs ville sende et. ( jeg har altid været meget moden af min alder ) jeg ved ik hvad jeg skal gøre. Ved ik om jeg er klar og hvis ik hvordan siger jeg det så til ham uden han bliver sur? Tak på forhånd.

GirlTalks svar
Kære Anna
Mange tak for din besked. Det er bare super sejt at du har taget kontakt til os når du er i tvivl om hvad du skal gøre.
Ud fra det du skriver, da kan jeg godt forstå hvis du måske føler dig splittet. Jeg læser det nemlig som om at du er glad for ham, men at du ikke ved om du har lyst til at sende nudes til ham.
Først og fremmest vil jeg lige gøre det helt klart, at du aldrig behøves at gøre noget seksuelt, som du ikke har lyst til eller er ikke er 100% tryg ved. Jeg kan forestille mig at man noglegange kan føle at man “skylder nogen noget” siden at man er kærester, men det er vigtigt at huske at selvom man er kærester, så har man ikke krav på noget fra den anden.
I forhold til, hvordan du skal sige nej til ham, så kan jeg godt forstå hvis det kan være svært at sige nej, også særligt fordi han selv har sendt et nude. Det er dog stadig vigtigt at sige nej hvis du ikke har lyst, og du skylder ikke ham et bare fordi han har sendt det. Husk at det var hans valg at sende det og at du også har dit egent valg.
Du skal huske på, at der altid er en risici ved at sende billeder af sig selv uden tøj på. Det kan ske, at han viser det til nogen, eller sender det videre til nogle andre. Det er slet ikke okay, og det vil aldrig være din skyld, men det er virkelig vigtigt at du tænker over det! Det er derfor også vigtigt at du passer på ham og det nude han har sendt til dig. Jeg håber at i vil passe på hinanden i dette <3
Du spørg os; om hvordan du kan fortælle ham at du ikke har lyst/er klar - uden at han bliver sur? Jeg synes egentlig at du skriver det rigtig fint til os, og jeg synes at det er klart at du ikke har lyst. Jeg synes nemlig man skal nemlig være 100% sikker hvis nu man skal sende et nude. Ville du kunne skrive noget i stil med det du skrev til os? Du er også velkommen til at skrive i chatten, hvis du har lyst til at snakke mere om det og vi kan eventuelt hjælpe dig med at skrive en besked hvor du siger nej?
Endnu en gang tak for din besked og tak for at passe på dig selv.
Kærlige hilsen Mette