Blondie, 12 år
29. november 2021
Jeg bliver mobbet og derfor vil jeg ikke i skole
kære girl talk mine venne problemer er blevet være :( og nu er jeg næsten aldrig i skole mere og når jeg kommer i skole så gør de grin af mig som der var en der kaldte ig for so og der er også nogle af dem der siger jeg er tyk og spøger helle tiden hvorfor jeg spiser så meget og nu kan jeg næsten ikke spise mere uden at føle mig usikker... de gør også grin af m pande in bare fordi det er lidt stort, det er derfor jeg altid har mit pandehår ned over min pande.

GirlTalks svar
Kære søde Blondie <3
Som det aller første vil vi sige, at vi er så glade for, at du har skrevet ind til Pigetanker. Det var nok ikke nemt for dig, at skulle dele dine problemer med nogen, som er helt fremmede – men det er vi virkelig glade for, at du gør! Det hjælper så mange flere piger udover dig <3
Vi lover dig, at der ikke er noget galt med dig! Du er præcis, som du skal være. Alle er deres egne, alle er forskellige – men lige præcis derfor er alle også unikke og smukke, som de er.
Det er rigtig hårdt, at folk gør grin med dig, når du er i skole.. Det giver rigtig god mening, at det tager lysten fra dig til at tage af sted, men hvor gør det ondt at høre. Det vigtigste vi kan sige til dig, det er, at det ikke er dig, der er noget galt med!
Mange flere, end man lige tror, går rundt og er usikre, og det kan være en følelse, som er rigtig svær at forholde sig til – og rigtig svær at komme igennem. Det kan føles som om, at usikkerheden overskygger alt andet, og tager glæden fra alt det man plejer at kunne lide.
Men Blondie, vi tror på, at første skridt på vejen er at åbne sig op og tale med nogen om det. Og det har du allerede gjort, ved at skrive ind til os! Så er du allerede i gang<3
Måske skal du prøve at tale med din familie om det, en god veninde, en lærer som du er tryg ved – eller måske endda fortælle dem, som er ubehagelige, at de faktisk gør dig rigtig ked af det, når de siger sådan. Måske ved de ikke engang, at det sårer dig<3
Vi håber, at du ved, at du er en skøn, sej og dejlig pige – helt dig selv, præcis som du skal være!
Hvis du har brug for at tale mere om usikkerheden, sårbarheden eller andet, så er du altid hjertelig velkommen til at skrive til vores chat, hvor begge os og mange andre søde, kærlige piger sidder klar til at skrive med dig!
Søde Blondie - 1000 knus til dig,
Amanda og Maibritt