Aya, 14 år
01. november 2021
Jeg er forelsket i en dreng, jeg ved, min veninde har følelser for
Jeg er forelsket i en dreng jeg ved min veninde har følelser for, og han har også følelser for hende. Han opfører sig bare også som om at han kan lide mig. Det gør ondt, fordi jeg føler mig som et dårligt menneske

GirlTalks svar
Kære Aya,
Tak fordi du har skrevet ind og delt dine tanker og følelser <3
Det lyder som om, at det er en rigtig svær situation som du står i, da der er mange følelser i spil og fordi du måske er bange for at såre nogen, hvilket jeg godt kan forstå. Jeg er ked af, at du føler dig som et dårligt menneske, for det synes jeg bestemt ikke at du er. Vi vælger ikke selv hvem vi forelsker os i, selvom det nogle gange ville være rart at kunne bestemme det. Derfor tænker jeg, om det kunne være en god idé at tale med din veninde omkring de følelser du har for ham drengen og måske også fortælle hende, at det gør ondt, som du selv skriver, da du godt ved at hun også har følelser for ham. Jeg tænker, at du vil opleve at det er rart at dele dine tanker og følelser med din veninde og måske kan i sammen finde ud af det, så du ikke skal stå alene med det hele.
Jeg håber du har mod på at prøve at dele det med hende og hvis du får brug for det, er du altid velkommen til at skrive ind til vores rådgivning <3
Kærlig Hilsen
Maaike