Sofie, 14 år
11. november 2021
Jeg er forelsket i en dreng, men han flirter med alle
Jeg er forelsket i en dreng. Men han flirter med alle, og jeg ved at der er en pige fra parallelklassen, som også synes at han er sød. Jeg har ikke sagt til nogen, at jeg er forelsket i ham, for jeg er bange for hvad folk og især han vil sige til det.
Jeg synes at jeg nogengange kan fornemme at han kigger på mig, men måske er det bare mig der ser syner. Jeg vil bare rigtig gerne have at han skal kunne lide mig, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få ham til det, især fordi jeg virkelig ikke vil sige til ham hvad jeg føler.

GirlTalks svar
Kære Sofie
Tusind tak for dit brev her ind til Girltalk!
Jeg kan godt forstå du er i en lidt frustrerende situation, og jeg ved at rigtig mange piger kan kende til det. Det er dejligt at have et crush og føle sig forelsket, men det kan også være svært at vide, hvad man skal gøre med de følelser man har!
Du skriver at du fornemmer at kan kigger på dig, og det kan godt være et tegn på at han også synes om dig, men det er svært at vurdere. Du kan aldrig være helt sikker på om han kan lide dig, før du har snakket med ham om det, eller før du har nogle flere, tydelige tegn fra ham 😊
Desværre er der heller ikke noget du kan gøre for at “få ham til” at kunne lide dig, selvom det ville være rart hvis man kunne 😉 Det bedste du kan gøre er at vise ham hvor dejlig en person du er ved at prøve at snakke med ham og lære ham bedre at kende, og derfra kan du begynde finde ud af, om I kunne passe godt sammen. Du behøver ikke sige til nogen at du er forelsket i ham, hvis du ikke har lyst til det. Det er dine følelser, så du bestemmer helt selv, hvem du vil dele dem med. Men ligesom du ikke ved om han kan lide dig, så ved han heller ikke om du kan lide ham, før du virkelig viser ham din interesse, eller siger det til ham – selvom det kan være svært!
Jeg håber du kunne bruge svaret her til noget!
De bedste hilsner,
Katrine