Mig, 13 år
11. november 2021
Jeg er i tvivl om jeg er ved at få følelser for en af mine bedste veninder
Hej girltalk
Jeg er en pige på 13
Jeg er blevet i tvivl om jeg er ved at få følelser for en af mine aller bedste veninder.
Eller jeg har tænkt på hende længe, men for en uge siden sagde en fra min klasse noget om biseksuelle og jeg ved ikke, det satte måske bare nogen tanker igang i mig.
Jeg har kun været forelsket en gang og det var i en dreng.
Jeg synes bare at hun er så sej og sød og jeg vil hele tiden være sammen med hende.
Er det for tidligt at finde ud af sin seksualitet?
De bedste hilsner fra mig
Ps synes det er mega fedt arbejder i gør her på girltalk og kender personligt flere piger i har hjulpet <3

GirlTalks svar
Kære dig!
Tusind tak for at skrive dine tanker ind til Girltalk! Du skriver at du for første gang mærker følelser for en pige – som er din bedste veninde – og at du er i tvivl om det er for tidligt at finde ud af sin seksualitet. Der er helt sikkert mange piger, der mærker den samme tvivl, for det kan være svært at finde ud af sin seksualitet. Både når man er ung, men også når man bliver ældre! Så det er helt normalt – uanset alder – at være i tvivl om sine følelser og sin seksualitet.
Nogle piger ved meget tidligt, at de er homoseksuelle eller biseksuelle, mens andre først finder ud af det senere, når de f.eks. prøver at kysse en pige for første gang. Det kan være en længere rejse at finde ud af. Man kan f.eks. først føle at man er biseksuel, og så senere i livet føle at man er homoseksuel - eller noget helt andet! Så det er ikke for tidligt for dig at begynde at finde ud af din seksualitet, men det kan godt være det tager noget tid før du bliver helt sikker på, hvad den er 😊 Det er i sidste ende dig selv der bedst ved, hvilke slags følelser du har for din bedste veninde!
Jeg håber det kunne være til hjælp!
De bedste hilsner,
Katrine