Therese, 12 år
26. november 2021
Jeg er startet i en ny klasse og blevet meget forelsket
Kære girltalk
Jeg er lige startet i en ny klasse intet er som det plejer mere jeg er blevet meget forelsket i den her dreng ved ikke om jeg kan stole på nogen og hvis jeg siger det til nogen er jeg bange for at det kommer ud i hele klassen og måske også alle parallel klasserne føler mig heller ikke velkommen blandt pigerne har kun fået en rigtig veninde på min nye skole men ved stadig ikke om jeg kan stole på hende 
-Therese 12 år

GirlTalks svar
Kære Therese <3
Tusinde tak fordi du har skrevet ind og valgt at dele dine tanker med os. Vi får mange beskeder ind fra piger, som har det nøjagtig som dig.
Det lyder ikke rart det du går igennem og jeg kan godt forstå, at det kan være svært at skifte skole. Det er bestemt ikke nemt at skulle lære en hel ny klasse at kende og finde ud af hvem man kan stole på. Det kan godt tage lidt tid før man føler man er faldet til, men hvor er det fedt det lyder til du har fået en rigtig veninde.
Det er helt normalt at det tager tid at opbygge tillid i en ny relation. Jeg ved, at andre har gode erfaringer med at ses med sine venner eller klasse udenfor skolen, for at få bygget en tættere relation og lære hinanden bedre at kende. Eller eventuel tage en snak med sin klasse lære eller forældre, hvordan man trives og har det i klassen.
Jeg håber det har hjulpet.
Knus Josefine fra Girltalk