Rose, 11 år
08. november 2021
Jeg er usikker på alt hvad jeg gør, hvad jeg siger og hvordan jeg ser ud
Jeg er usikker på alt hvad jeg gør, hvad jeg siger og hvordan jeg ser ud.. jeg er også usikker på venner

GirlTalks svar
Hej søde Rose<3
Først vil jeg sige til dig, at jeg er så glad for, at du har skrevet ind til pigetanker. Det har garanteret ikke været helt nemt at skulle dele sine inderste tanker, men det er jeg meget glad for, at du gør<3 Det hjælper flere, end du lige tror :)
Du er langt fra den eneste, der går med disse tanker om at være usikker. Det kan være rigtig svært at indrømme overfor sig selv, og det kan være rigtig svært at gennemskue, hvad det er for en følelse, som usikkerheden giver én.
Jeg kan fortælle dig, at jeg også ofte går og har det ligesom dig. Det kan være rigtig ubehageligt, og når jeg har det på den måde – så har jeg det som om, at det er en følelse, der fylder alt og overskygger alt andet… Heldigvis Rose, hvis man kan sige det, så ved jeg, med 100% sikkerhed, at vi ikke er de eneste 2 i verden, der har det sådan her<3 Der er så mange mennesker og piger som os, der går med de her følelser – og jeg tror på, at det første skridt på vejen, der er at åbne op og tale om det. Og det har du allerede gjort nu, ved at skrive ind til os<3
Mit aller bedste råd, det som hjælper mig mest, når jeg har det sådan, det er at tale om det med nogen jeg holder af. Om enten det er min mor, min søster, en veninder/ven, mormor, sågar bare fortælle det til min kat – så får jeg det altid bedre, når jeg har sagt mine følelser højt.
Jeg håber, at du ved, eller i hvert fald nogle gange kan se, at du er en skøn, sej og fantastisk pige – helt dig selv, og lige som du skal være<3 Det kan være svært at tro på nogle gange, men lov mig at du prøver!
Hvis du har lyst til at tale mere om usikkerheden, svære følelser eller har brug for en hyggesnak – så er du altid velkommen til at skrive ind til vores chat, hvor jeg og mange andre søde, skønne piger sidder klar til at skrive med dig.
1000 knus til dig Rose,
Maibritt