Ida, 13 år
08. november 2021
Jeg er vild med en dreng men hans venner driller med aldersforskellen
Hej, jeg er rigtig vild med en dreng og han behandler mig rigtig godt, problemet er bare at han er 16 og jeg er 13, de fleste af hans venner ved vi har mødes lidt og de driller ham med det fordi alders forskellen er så stor, det gjorde også at vi droppede alt kontakt i 1 måned, indtil vi så en dag så hindanen i byen og han skrev og spurgte om vi ik kunne mødes og snak, derefter gik der 2 uger hvor det gik godt men så begyndte hans venner igen og så gik det ikke længere, jeg skal videre fra ham men det er rigtig svært fordi han var min bedste ven og den jeg stollede Aller mest på. Har i nogle gode råd til at komme videre på en god og sund måde?:)

GirlTalks svar
Kære Ida,
Tak fordi du skriver ind og deler dine tanker og følelser <3
Det lyder som en rigtig svær situation du står i og jeg kan godt forstå at du synes det er hårdt lige nu. Jeg tror der er mange der kender følelsen, at det er svært at give slip på nogen som man ser som en tæt og god ven.
Til at starte med, vil jeg sige at det er ærgerligt at venner driller jeres forhold på den måde, da det jo er jeres eget valg, men jeg kan også sagtens forstå at det fylder meget og gør det svært at være sammen. Men på trods af det, så tænker jeg, om I ikke stadig kunne forblive venner? Du skriver selv at han er din bedste ven og du stoler på ham, så måske kan i bare fortsætte som venner så du ikke behøver at skille dig af med det.
Mit råd ville være, at du måske skrev til ham at du er ked af det over situationen og at du ser ham som din bedste ven, så om I kunne forblive venner - hvis det selvfølgelig er det du har lyst til. Hvis du derimod hellere vil videre, så tror jeg også det er godt at skrive det til ham at det er det du vil, så du kan ”lukke” det ordentligt, det plejer nemlig også at gøre det lidt nemmere at komme videre, når man ved at der ikke er mere. Men det er selvfølgelig altid svært at afslutte en relation, så jeg kan ikke komme med en løsning der kunne gøre det nemt at komme videre, da det er meget forskelligt fra person til person, og ofte tager det bare tid at komme over en person, man har haft kær.
Jeg håber at mit svar kunne give lidt råd om hvordan du kan gøre og jeg håber du kan bruge det. Du er altid velkommen til at skrive til vores rådgivning <3
Kærlig hilsen
Maaike