Maria, 16 år
03. november 2021
Jeg har en sygdom, der gør, at jeg har ondt i kroppen og hader at ingen forstår mig
Jeg har en sygdom(som jeg ikke nævner fordi jeg er bange for at blive genkendt) den gør så jeg har ondt i kroppen, er mere svag og træt. Jeg hader at der er ingen der forstår mig, jeg er så træt af de smerter.

GirlTalks svar
Kære Maria,
Tusind tak for dit mod til at skrive herind. Jeg ved, at det kan være enormt svært at sætte ord på de ting der gør ondt – jeg ville ønske, jeg kunne give dig et kæmpe kram som anerkendelse af det mod.
Det er helt okay, at du ikke har lyst til at udspecificere, hvad det er for en sygdom, du døjer med. Ud fra det du skriver, kan jeg sagtens forestille mig, at det må være rigtig hårdt og drænende at gå med alene. Jeg ville ønske, jeg kunne tage al smerte og ubehag fra dig, så du ikke længere skulle gå med de her følelser <3 Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er enormt frustrerende ikke at føle sig forstået. Jeg kunne også forestille mig, at det til tider kan føles rigtig ensomt
Mon du har delt nogle af de har tanker med dem der står dig nær? Jeg oplever selv, hvor befriende det kan være ikke at skulle bære frustration og vrede selv. Det er SÅ svært at skulle udpensle, hvordan man har det, men nogle gange er det bare nødvendigt, hvis man gerne vil opnå en større forståelse. Jeg ved godt, at det er så meget nemmere sagt end gjort, men det kan virkelig være en kæmpe lettelse at få det ud af systemet <3
Jeg ved, at jeg ikke kan fikse det hele med denne ene besked. Det er en proces, og det er også helt okay, at give sig selv lov til at være ked af det og vred, hvis det er det du er. Jeg håber bare, at du deler dine følelser med nogen – det er så tungt at bære alene. Du kan ALTID bruge vores chat og sms-rådgivning, hvis du har brug for et sted at lufte dine tanker og følelser - her er der plads til det hele <3
Mange virtuelle kærlighedskrammere
Frederikke