Ursula, 13 år
26. november 2021
Mine veninder synes min ældre kæreste er pinlig
Jeg har en kæreste fra 9 og jeg går selv i 7 klasse, mine veninder synes det er pinligt, og de synes det er en dårlig ide, og han har en dårlig indflydelse på mig, fordi han ryger og går til fester. 
Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Kære Ursula på 13 år.
Hvor er det godt at du skriver her til med din problematik <3 Tak for at dele det med os og andre piger der kan læse det og bruge det som hjælp.
Når jeg læser dit dilemma får jeg helt lyst til at give dig et kram og lige puste ud. Det lyder til at være en svær og splittet situation du står i. Det må være svært at dine venner ikke synes om din kæreste. Jeg håber virkelig at det løser sig for det lyder drænende.
Jeg tror at dine venner forsøger at passe på dig, men at det ikke føles sådan. En mulighed kunne være at snakke med dem om hvordan du har det når de siger at han er dårlig indflydelse. Jeg har selv haft samme oplevelse og jeg fortalte mine venner at det faktisk gjorde at jeg ikke havde lyst til at snakke med dem om min kæreste, fordi jeg ikke følte at jeg kunne blive mødt uden at han blev dømt. Dengang jeg snakkede med mine venner om det var de rigtig søde omkring det og tog det til sig. Det kan i hvert fald være en mulighed. En anden idé er at du kan snakke med dine venner om at du godt forstår hvad det er de siger, men at du er rigtig vild med ham.
Det kan også være at dine venner måske har en grund til at være bekymret og at det kunne være noget som du kan tænke lidt over.
Jeg håber virkelig at du kan bruge nogle af mine overvejelser og husk på at du er værdifuld også uanset hvem du er kærester med og hvad dine venner siger <3 <3 <3
De varmeste hilsner
Fiona, rådgiver på girltalk.